Obchodní podmínky - doporučení pro e-shopy
Nový obchodní zákoník
Od 1.1.2014 je účinný Nový Obchodní Zákoník. To ovlivňuje u e-shopů právní vztahy.
Nejsme právní firma, takže naše doporučení berte pouze jako INSPIRACI. Zřejmě ještě potrvá řadu let, a proběhne mnoho soudních sporů, než budou mít právníci vyladěné názory na to, co byste v obchodních podmínkách přesně měli mít. Nezapomeňte se také podívat na "Nastavení košíku", kde se na obchodní podmínky odkazuje.
V následujících odstavcích, pokud není výslovně uvedeno jinak, jsou odkazy na § míněny v Novém Občanském Zákoníku (NOZ).
Upozornění na splnitelnost
Příklad IV. Objednávání zboží
Upozornění: barva na obrázcích může být vlivem fotografie poněkud zkreslena. Sledujte také slovní popis.
Objednávat zboží lze prostřednictvím elektronického obchodu. Může se stát, že mezi Vaší objednávkou a jejím vyřízením bude objednaná položka vyprodána. V takovém případě Vám nabídneme podobné zboží, nebo je v této položce nesplníme podle §1732 odst.2.
Uzavřením objednávky zároveň souhlasíte s obchodními podmínkami.
Stanovené ceny zboží jsou včetně DPH.
U objednávek s požadavkem na provedení výšivky obvykle požadujeme platbu předem, na což Vás upozorníme mailem v odpovědi.(§1820, odst.1b)
Ochrana osobních údajů
příklad: II. Bezpečnost a ochrana informací
Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou důvěrné, budou použity pouze k vyřízení objednávky kupujícího, nebudou jinak zveřejněny nebo poskytnuty třetí osobě.
Prodávající si vyhrazuje právo zasílat zákazníkům informativní maily týkající se akčních nabídek a novinek. Pokud o ně zákazník nebude mít zájem, zašle prodejci mail žádající přerušení zasílání.
Souhlasem s těmito obchodními podmínkami zákazník současně projevuje souhlas s výše uvedeným rozsahem zpracování osobních údajů.
Platební podmínky - co byste měli prozradit. Zákazník nemá tápat.
Příklad - V. Platební podmínky
Zboží bude uhrazeno předem včetně poštovného a balného, které činí 90 Kč za zásilku. Nebo bude zasláno na dobírku za 110 Kč. U malých zásilek, jako jsou obvykle xxx, posíláme zboží formou doporučeného dopisu, kde je poštovné a balné nižší, a to 61,-Kč. S dobírkou pak o 12,-Kč navíc, tedy za 73,-Kč. (Platí od 1.8.2013, kdy pošta zdražila).
Pokud cena zásilky překročí nn00 Kč, nebudeme Vám poštovné a balné účtovat.
Číslo účtu pro platbu předem : 11111111/8888, jako variabilní symbol uvádějte, prosím, ......, které ..... na objednávce.
Dodací podmínky - zákazník má vědět, jak zboží dostane. Radši opakujeme ceny
Příklad - VI. Dodací podmínky
Objednané zboží vám zašleme prostřednictvím České pošty. Pokud máme výrobek skladem, je dodací lhůta 5 pracovních dnů ode dne provedení objednávky. V případě, že výrobek skladem není, nebo si přejete výšivku, odešleme zboží do 2 týdnů.
Cena balného a poštovného je při platbě předem 90 Kč, s dobírkou 110,-Kč. Při malých zásilkách, kde lze využít formu doporučeného dopisu, je to jen 61,-Kč, resp. s dobírkou 73,-Kč.
Při nákupu nad nn00,- Kč nebude poštovné a balné účtováno.
Záruky a vady
Příklad - VII Záruční podmínky - odpovědnost za vady
Na veškeré zboží prodávané na www.xxxxxx.cz , se pro koncového spotřebitele vztahuje odpovědnost za vady 24 měsíců ode dne doručení zásilky, pokud není uvedeno jinak, a to podle NOZ §2165-2174.
Vznikne-li na zboží reklamovatelná vada, může kupující uplatnit reklamaci písemně na adresu firmy uvedenou v kontaktech na 1.místě, a to bez zbytečného odkladu §§2111-2112. Reklamace bude vyřízena v zákonné lhůtě 30 kalendářních dnů.
Nadepsat REKLAMACE -
oznámení musí obsahovat:
jméno kupujícího, adresa kupujícího, telefon nebo e-mail, číslo faktury
druh zbozí
popis závady
Po obdržení oznámení ve výše uvedené lhůtě bude prodávající informovat kupujícího o dalším postupu vyřízení reklamace. (NEZASÍLAT DOBÍRKOU!!! Takto poslané zboží na reklamaci nebude akceptováno.) Nutné uschovat doklad o koupi zboží a při reklamaci jej doložit.
V závislosti na druhu vady, zejména s ohledem na její odstranitelnost a bránění v řádném užívání věci, v souladu s právními předpisy platnými v České republice, bude oprávněná reklamace řešena opravou, výměnou zboží či výměnou za jiné zboží po dohodě s kupujícím. Je rovněž možné se dohodnout na přiměřené slevě z původní ceny.
Poskytnutá záruka se nevztahuje zejména na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním a na vady vzniklé nevhodnou péčí o výrobek v rozporu s doporučením na výrobku - §2167, §2170.
Nepoužité zboží u nás zakoupené rádi vyměníme za jinou barvu či velikost. Zboží zasílejte doporučeně na naši adresu uvedenou v kontaktech na 1.místě spolu s dokladem o koupi. Pokud byla reklamace oprávněná, má kupující právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.
Není-li kupující spokojen s vyřízením reklamace, má právo se obrátit na orgány státního dozoru, nebo na soud. (§1820, odst.1j)
Odstoupení
Příklad - VIII. Odstoupení od smlouvy
V souladu s §1829 NOZ (Nového občanského zákoníku) má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodů ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží (v případě dodání ve více etapách pak od poslední zásilky). Pokud se tak rozhodne, je nutné nepoškozené zboží, bez známek užívání nebo opotřebení, poslat zpět v uvedené lhůtě. URČUJÍCÍM DATEM JE ODESLÁNÍ ZBOŽÍ PRODÁVAJÍCÍMU.
Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od této smlouvy, zašlete zpět na přímé vlastní náklady na adresu prodávajícího:
Xxxxxx
Frodo Pytlík
Horní ulice 33
Hobitín
PSČ 123 45
Lhůta se považuje za zachovanou, pokud nám odešlete zboží zpět před uplynutím 14 dnů.
Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musíte o svém odstoupení od této smlouvy informovat - použijte formulář dole na této stránce.
Pokud odstoupíte od této smlouvy, vrátíme Vám peníze bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy splníte zákonné požadavky na odstoupení:
1) nám došlo Vaše oznámení o odstoupení od smlouvy,
2) Platbu vrátíme až po obdržení vráceného zboží nebo prokážete-li, že jste zboží odeslal(a) zpět, podle toho, co nastane dříve.
Vrátíme tedy všechny platby, které jsme od Vás obdrželi, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání námi nabízený). Pro vrácení plateb použijeme přednostně stejný platební prostředek, který jste použil(a) pro provedení počáteční transakce, pokud jste výslovně neurčil(a) jinak. V žádném případě Vám tím nevzniknou další náklady.
Odpovídáte pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.
Pokud jste si objednali výšivku, lze od smlouvy odstoupit pouze v případě, že jsme se o Vašem odstoupení dozvěděli před zahájením výroby. Jinak se postupuje podle §1837d).
Zboží zasílejte pouze běžnou balíkovou službou, dobírka nebude přijata. O úmyslu vrátit zboží nás předem informujte. Neohlášené balíky nebudou převzaty.
Písemná zpráva o odstoupení od smlouvy by měla obsahovat:
Jméno a adresu
datum nákupu
specifikace vráceného zboží.
volitelně: číslo účtu k vrácení peněz
volitelně: důvod odstoupení
Pro kladné vyřízení Vašeho odstoupení od smlouvy musejí být dodrženy tyto náležitosti:
Zboží musí být nepoškozené, nesmí být použité, musí být přiložen doklad o koupi.
Zboží posílejte doporučeně – nikoli na dobírku.
Při splnění výše uvedených podmínek pro vrácení zboží Vám peníze zašleme složenkou, nebo převodem na váš účet (pokud číslo účtu v dokumentu o odstoupení uvedete) a to nejpozději do 30 dnů .
V případě nesplnění některé z výše uvedených podmínek neakceptujeme odstoupení od spotřebitelské smlouvy a zboží bude vráceno na náklady odesílajícího zpět.
Povinný formulář o odstoupení
Ale tento formulář si musíte vytvořit v redakčním systému.
Navedeme Vás, jak na to:
Založení formuláře na stránce obchodních podmínek
Stisknete tlačítko Změnit obsah a dostanete se k volbě nového (něčeho):
Zahájení tvorby nového formuláře
Po stisku "Pokračovat" volíte v položce "Nové pole formuláře" nejprve tlačítko odeslat, a pak jednotlivé položky. Kdykoli si průběžně formulář uložte a znovu otevřte k editaci. Na závěr pomocí čísla řazení srovnáte položky za sebou tak, aby tlačítko odeslat bylo až dole.
Při volbě typu "chlívečku" pro jednoduché položky typu "jméno" volte jednořádkový text. Pro složitější položku, jako je "důvod odstoupení" volte víceřádkový text.
Na závěr si projděte formulář z hlediska příznaku "povinné" a příznaku "email". Položky, které musejí být zákazníkem podle zákona vyplněny, zatrhněte a ikonou "disketky" každý upravený řádek hned uložte.
Další doporučení
Pokud není návštěvníkovi e-shopu zřejmé, co prodáváte, měli byste v obchodních podmínkách uvést, co je vaše zboží.
Příklad: "Mystické kameny" jsou nikoli obyčejné kameny, jaké si nasbíráte u řeky, ale kameny disponující zvláštní vyzařovanou psychickou energií s blahodárnými účinky na Vaše zdraví. Takto obdařené kameny v našem e-shopu jsou zbožím ve smyslu platného právního řádu."
Naopak prodáváte-li čepice pro lidské spotřebitele, je čepice jako zboží pochopena bez pochybností.
Pokud se na Vaše zboží vztahují nějaké další poplatky s charakterem daně (např. daň spotřební, PHE = poplatek za zpětný odběr elektrospotřebičů apod.), měli byste uvést, že Vaše ceny již tyto položky obsahují.
VIDEO na web
Pokud chcete umístit video na web, můžete využít našeho >>