logotyp
Login

Co byste měli vědět, než začnete plnit obsah

Důležité

Důležité

Určitě neradi čtete dlouhé texty. Ale věřte, že přečtení této stránky Vám do budoucna ušetří čas i starosti. Jistě chcete, aby Vaše stránky byly na předních pozicích a Vaše zboží se dobře prodávalo. To je ovlivněno mnoha věcmi. Shrneme zde základní zásady. Když je budete dodržovat, nebudete muset v budoucnu na svém webu tolik věcí předělávat.

Chcete být na dobrých pozicích ve vyhledávačích - co můžete očekávat

Chcete být na dobrých pozicích ve vyhledávačích - co můžete očekávat

Většina "komerčních" webů potřebuje být snadno nalezena a být vidět. Pokud někdo tvrdí, že to půjde velmi lehce nebo že stačí mít jen doménu s klíčovým slovem a na obsahu webu nezáleží, nebo že stačí když, si zaplatíte jednu reklamní akci, můžu Vám zaručit, že v 90 % případů to není pravda.

V ceně našeho redakčního systému je základní SEO optimalizace a registrace do základních vyhledávačů seznam.cz, google.cz, jyxo.cz, případně zbozi.cz, zbozi.jyxo.cz a také firmy.seznam.cz.

To je dobrý start. Po cca 3 až 4 týdnech od zaregistrování je třeba sledovat pozice svého webu. A dál na nich pracovat. Při větším počtu webů, které konkurují Vaší nabídce je většinou třeba na Vašem webu pravidelně pracovat a vylepšovat ho.

Osobně Vám proto doporučuji absolvovat školení, jak to dělat (kontaktujte nás). Budete po něm schopni si důležité věci nejen sami udělat, ale také se rozhodnout, které si necháte udělat a které ne.

Co je pro vyhledávače a co pro lidi

Co je pro vyhledávače a co pro lidi

Součástí webu jsou design, obrázkový obsah, textový obsah, odkazy a případně další obsah (jako videa, soubory ke stažení a formuláře).

Design, obrázky a videa velký vliv na vyhledávače nemají; ty jsou tam pro lidi - pro Vaše zákazníky. Aby, když k Vám někdo přijde, ho web zaujal a Vaše zboží nebo služby si objednal.

Vyhledávače nezajímá  "omáčka" v podobě designu, nebo obrázků, ale "masíčko". A "masíčko" pro vyhledávače jsou texty a odkazy.

 

 

Zásady

Níže najdete stručně sepsané zásady pro plnění obsahu do webu. Je to minimum pro to, aby Váš web byl vidět ve vyhledávačích. Dopručejeme však abslovovat školení, kde se dozvíte pokročilé informace o SEO a o tom, jak s webem lépe pracovat pro lepší výsledky ve vyhledávačích. 

Pokud chcete od našeho SEO specialisty navrhnout kombinaci prostředků pro zlepšení výsledků webu, kontaktujte nás.

 

Název zboží

pojmenování zboží proveďte tak, aby ho lidé podle názvu našli. Pokud například prodáváte vysavač ETA 2354E, který umí pracovat i v mokrém režimu a má nerezový sací koš, nepojmenujte ho jen "2354E". Pak by totiž zboží našli jen lidé, co by hledali tento konkrétní typ. Pojmenujete ho co možná nejvíce vlastnostmi, které výrobek má. Tedy například " Vysavač pro mokré vysávání ETA 2354E s nerezovým sacím košem". Ještě poznámka k délce názvu zboží, vyhledavač zboží na seznamu - www.zbozi.cz , kam se Vaše zboží exportuje (nutno sjednat) si bere z názvu zboží jen prvních 60 znaků, tedy to důležité je třeba dostat do těchto prvních 60 znaků.

Popis zboží

Snažte se do první věty popisu zboží dostat maximum informace i klíčových slov. 

Články

Články by měly mít informační hodnotu jak pro lidi,  tak pro vyhledávče. Je třeba, aby měly dostatek znaků. Aby v nich bylo klíčové slovo použito minimálně 2 x a aby bylo obsaženo i v nadpisu článku (přesněji v poli vyhrazeném pro nadpis článku ("Titulek článku"), které nadpis označí větší důležitostí než když nadpis umístíte do pole pro text článku).

Nadpisy

Všude používejte nadpisy. V nadpisech musejí být klíčová slova. Nadpisy mají speciální formátování, které vyhledávačům říká, co je důležité. To se týká i nadpisů galerií fotek.

Struktura

V názvech stránek musejí být klíčová slova pro danou sekci. Nejdůležitější je startovací stránka. Pokud např. prodáváte zmíněné vysavače a startovací stránku pojmenujete "HOME", je to málo. Je třeba ji pojmenovat např " HOME-prodej vysavačů ETA a příslušenství"

Odkazy

Na web z jiných webů a uvnitř webu mezi sekcemi je třeba mít dostatek odkazů se správným pojemováním. Jak vložit odkaz přímo do textu článku se dozvíte zde .

Vyplnění globálního nastavení

V "Globální nastavení" -> "SEO metatagy" si vyplňte pro jednotlivé kategorie menu informace pro vyhledavače. Tj. titulek (zobrazuje se v hlavičce prohlížeče), popisek (1-2 krátké věty s klíčovými slovy a popisem Vaší nabídky) a klíčová slova pro tuto stránku (doporučujeme do 20 klíčových slov nebo výrazů, vyplňujte s čárkou bez mezery). Pozor, titulek a popisek si bere vyhledavač Google a ukazuje jej pak ve výsledcích vyhledávání jako informaci o čem stránka je! Do titulku i do popisku každé stránky dávejte ideálně klíčové slovo, které je hlavní pro zvolenou stránku. Nejdůležitější je vyplnit si tyto údaje především pro startovací stranu.

Dále si v "Globální nastavení" -> "Vstupní informace" průběžně evidujte Vaše e-mailové adresy, na kterých vybíráte poštu, protože na tyto adresy Vám budou chodit zprávy z webových formulářů zaslaných ze stránek od zákazníků.