logotyp
Login

Direct mail

K čemu je ?

Je k pravidelnému hromadnému odesílání emailových zpráv. Musí umět vytvořit zprávu, evidovat seznamy emailů, kam se různé maily odesílají a také vyhodnotit úspěšnost rozesílací akce.

Proč nepoužít standardního poštovního klienta?

Většina běžně využívaných poštovních serverů má omezení pro maximální počet příjemců. Obyčejně je tato hranice od 20 ti do 50 ti příjemců. Pravidelné odesílání většímu množství - např 1000 adres - je tak víc než otravné. Nemá možnost vyhodnocení celé akce a podpora správného vzhledu v jiných poštovních klientech je nevalná.

Co vlastně umí?

Umí tři základní funkce:

1) Vytvářet a spravovat seznamy adres pro odeslání. Automaticky vyřazovat ze seznamů ty, co maily nechtějí. Ze seznamů emailů umí vytvářet skupiny, kterým pak lze podle libosti maily různě filtrovat.

2) Umí vytvářet emaily tak, aby byly co nejlépe čitelné ve většině poštovních klientů. Poštovních klientů je celá řada a každý používá svoje vlastní čtení kódu. Mezi nejpoužívanější kromě mnoha WEBMAILových rozhraní patří Outlook Express, Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird, Windows Live Mail, ...

3) Má chytré statistiky, které umí vyhodnotit, jak byl Váš directmail úspěšný, kolik lidí si ho přečetlo, kolik kliklo na odkazy a přišlo na Váš web atd.

Jak by měla directmailová zpráva být udělaná?

Určitě jste si všimli, jak vypadají maily, které Vám jistě také do emailu chodí. Často maji místo obrázků křížky a když je chcete vidět, musíte si je načíst.

V tom vidíte dva přístupy v odesílání emailů:

- První je ten, který vídáte ve svých mailech. Důvodem je, že data odesílaná přes server jsou menší. Nevýhoda je, že i když máte graficky zajímavou zprávu, tak člověk, kterému dorazil a vidí jen přeškrtané čtverečky. A je tedy menší šance, že ho grafika mailu zaujme a na mail nebo jeho odkazy klikne. Tyto maily jsou často dělané prostřednictvím velkého obrázku přes celý email. Některé dokonce neobsahují žádný skutečný text, informace je pouze na obrázku.

- Druhý způsob je, že se obrázek pošle v příloze emailu. A obsah se dá do textu. 99 % příjemcům tak přijde email včetně obrázků. A těm co se nezobrazí email se určitě objeví aspoň text.

Umíme oba dva způsoby, ale doporučujeme ten druhý. V druhém případě se jen připraví jedna grafická šablona, do které si pak už sami vkládáte svůj obsah.