Formuláře a základní diskuze
Aktivní prvky www prezentace
Proč aktivní prvky? Až na tyto aktivní prvky, je www prezentace na internetu, řekněme, pouze Vaší osobní reklamou nebo prezentací. Návštěvnící si moho přečíst to, co tam napíšete a prohlédnout si obrázky, které tam umístníte. Jedinou vyjímku tvoří eshop, kde si můžou zákazníci zboží hned objednat. Ale jak prodávat v eshopu služby? Přesně to, co v tu chvíli potřebujete, jsou aktivní prvky. Formulář a diskuze.Formulář
Díky formuláři, který je umístněn hned pod prezentací vašich služeb, si může člověk, který uvažuje o využití vašich služeb, hned služby objednat! Vy se pak, podle toho na co se ve formuláří ptáte, můžete ještě předtím než, se zákazníkem promluvíte, dozvědět klíčové informace jak o zákazníkovi, tak o rozsahu, v jakém chce Vašich služeb využít. Při rozhovoru jde už většinou jen o upřesnění detailů, a vy už se pak nebudete muset bát, že se zapomenete na něco důležitého zeptat.
Typickým příkladem je například stěhovací firma. Ta umístní formulář hned pod prezentací svých služeb (kde bude např. popsáno jaké používá vozidlo, jak těžká břemena přepravuje, v jaké oblasti je schopná operovat atd.) Formulář pak například nazve : "Vyplňte prosím tento dotazník a my Vám následně mailem pošleme cenovou nabídku." V jednotlivých políčkách formuláře se pak zeptá na klíčové informace: odkud se bude stěhovat, kam se bude stěhovat, datum plánovaného stěhování, kolik nábytku cca se bude stěhovat, upřesnění dalších stěhovaných věcí, atd. Většina těchto informací se pak hodí i při realizaci zakázky. Do nacenění se pak může uvést, že navržená částka je odhadnuta z uvedených informací, a že konečná cena bude stanovena například při osobním kontaktu nebo po stěhování.
Výsledkem použítí formuláře ve většině případů je spokojenější jak zákazník, tak i vy.
Diskuze - přivádí zákazníky
Diskuze se běžně na internetu využívá na mnoha stránkách, protože tam mají lidé větší pocit volnosti. Každý návštěvník Vás tam může oslovit a vy na to reagujete, což vidí všichni, kdo se na stránku podívají. Je zde několik dalších A, které je dobré vědět. Dotazy a příspěvky můžete po přihlášení do administace mazat. Další zajímavá vlastnost, pro kterou jsou diskuze ceněny je, že přivádí zákazníky. Jak to?
Někteří využívají diskuzi trochu jako poradnu. Dokonce si ji tak mohou i nazvat. Lidé, kteří se tam na něco ptají, mají nějakou potřebu. Předpokladem samozřejmě je, že si pořídíte poradnu ke svému oboru :-). Vy si pak z diskuze můžete vybírat svoje zákazníky, které oslovíte přímo mailem (ne prostřednictvím diskuze).
Další možnost je spojení diskuze s eshopem. Uděláte si poradnu na to, jaké zboží by bylo vhodné si pořídit k řešení zákazníkovi potřeby. Vámi vybrané zákazníky pak oslovíte prostřednictvím mailu přímo s konkrétní cenovou nabídkou.
Diskuze je také vynikající cestou získávání důvěry zákazníků. Pokud si necháváte v diskuzi dotazy zákazníků s Vašimi upřímnými odpověďmi a jejich následné kladné reakce, jak jste jim poradili, může to mít velmi kladný vliv na Váš obchod. Třídění otázek a odpovědí je třeba provádět citlivě. Supermani až zas tak moc dobře na lidi nepůsobí.
VIDEO na web
Pokud chcete umístit video na web, můžete využít našeho >>