logotyp
Login

Nejde odesílat pošta

Nejde mi odesílat pošta

Nejde mi odesílat pošta

Pokud nastavíte jak server odchozí pošty náš mailserver (mail.als.cz) a pošta nejde osesílat, bude zpravidla ze dvou důvodů:

1) máte zavirovaný počítač nějakým typem viru, který rozesílá SPAM. To si můžete ověřit zde po zadání Vaší IP adresy http://www.spamhaus.org/lookup/ . IP adresu si můžete zjistit např ude http://www.myip.cz/  . Pokud zjistíte, že jste blokovaní, je třeba nechat počítač komplet prohlédnout antivirem a když je čistý, můžete svoji adresu odebrat podle postupu na stránkách SMPAHAUSU. Pozor na odebrání pokud je počítač zavirovaný. První odebrání je poměrně snadné, ale ty další už mohou být horší.

2) Váš poskytovatel připojení blokuje PORT 25. Jak zjistit, jestli tomu tak je ukázáno níže. Když ovšem nastavíte pro odchozí poštu port 587 a zvolíte automatické šifrování (viz obrázek), pravděpodobně Vám pošta pojede.

K ověření je potřeba TELNET

K ověření potřebujete program TELNET. Pokud ho nemáte, níže je postup, jak ho snadno nainstalujete. Pokud ho máte přeskočte dále.


1) Klikněte na tlačítko StartObrázek tlačítka Start, klikněte na položku Ovládací panely, Programy a potom Zapnout nebo vypnout funkce systému Windows. Požadováno oprávnění správce Pokud vás systém vyzve k zadání nebo potvrzení hesla správce, zadejte heslo nebo proveďte potvrzení.

2) V dialogovém okně Funkce systému Windows zaškrtněte políčko Klient služby Telnet.

3) Klepněte na tlačítko OK. Instalace může trvat několik minut.

Ověření blokace portu 25

Zda je port 25 na odesílání pošty opravdu blokován zjitíte prostřednictvím příkazové řádky (WIN + R a napsat CMD) a programu telnet (viz instalace co jsem popsal výše).

Po zadání příkazu telnet mail.als.cz 25 byste měli vidět následující (obdobný) výpis:

Trying ... 109.205.75.26 (v případě neúspěšného spojení zde výpis končí).

Dojde-li k úspěšnému spojení s SMTP serverem mail.als.cz uvidíte dále:

Connected to mail.als.cz.
Escape character is '^]'.
220 mail.als.cz ESMTP

Program telnet ukončíte příkazem QUIT .

Co dál

Není li port 25 blokovaný a ani nejste ve SPAMHAUSU (viz na začátku), je třeba důkladně přektrolovat nastavení emailu, především ověření u serveru odchozí pošty stejným jménem a heslem jako u příchozí pošty.

Je-li port 25 blokován Vaším poskytovatelem připojení k internetu, kontaktujte jej pro informace o nastavení SMTP serveru poskytovatele, nebo budete muset používat mailserver Vašeho poskytovatele připojení k internetu.

Případně můžete také zkusit nastavit zabezpečený SMTP port odchozí pošty 465.